ایسنا/اردبیل همزمان با روز جهانی ناشنوایان باحضور مسئولان استانی از کودکان و خانواده های دارای فرزند ناشنوا تجلیل شد.


به گزارش ایسنا، در این مراسم که در هتل دریای اردبیل برگزار شد، رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه روز ناشنوایان فرصتی برای تجلیل از توفیقات این قشر است، اظهار کرد: ناشنوایان ما با چالش‌های جدی و اساسی در استان مواجه هستند که نیاز است بهزیستی و مراکز توانبخشی استان با تلاش و قدرت بیشتر در این عرصه ظاهر شوند.
شفائی خاطرنشان کرد: به دنیا آمدن کودک دارای معلولیت جسمی علاوه بر اینکه برای خانواده‌ها درد و محنت بزرگی است، در جامعه نیز وظایف گسترده‌ای را ایجاد می‌کند و نیاز است تا دغدغه‌های این قشر توسط مسئولان شنیده شده و محیطی امن و آرام برای حضور این قشر در جامعه فراهم آید.
وی با اشاره به اینکه کودکان معلول نیز حق برخورداری از حقوق اجتماعی را دارند بیان کرد: ما با دو رویکرد اساسی در رفتار با کودکان وارد عمل شده‌ایم که در این بین شناسایی کودکان دارای آسیب شنوایی و ایجاد محیط امن در قالب مدرسه ناشنوایان از عمده وظایف ما محسوب می‌شود.
شفایی ادامه داد: به رغم اینکه این دو رویکرد اولویت اصلی آموزش و پرورش نیست اما ما با احساس مسئولیت در قبال این قشر وارد عمل شده‌ایم و این کودکان و دانش‌آموزان را در مدارس تلفیقی آموزش می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کودکی با هر نوع نارسائی‌ جسمی نباید از حقوق اولیه خود که همان آموزش و حضور در اجتماع است، محروم شود، بیان کرد: در این زمینه آموزش و پرورش در کنار نهاد تخصصی بهزیستی تلاش می‌کند تا کودکان ناشنوا، کم‌بینا و دارای اختلالات ژنتیکی از تحصیل بازنمانند.
رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان اردبیل بیان کرد: عمده این دانش‌آموزان در مدارس عادی و همراه با سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند و در سال‌های اخیر آمار دانش‌آموزان مدارس استثنائی به شدت کاهش یافته است.
در ادامه این مراسم مدیرعامل موسسه گفتاردرمانی بیان نیز مداخلات زودهنگام در درمان ناشنوایی را مهم ارزیابی و اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در تحصیل مهارت‌های زبانی کودکان ناشنوا پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به ناشنوایی و میزان کافی تحریک مغز و زمان مناسب برای تجویز سمعک است.
حمزه محمودی بیان کرد: عوامل موثر در پیشرفت کودکان کم‌شنوا و ناشنوا تشخیص زودهنگام، علت آسیب شنوایی و درجه این آسیب است که در این بین باید مراکز توانبخشی در استان بیش از پیش گسترش یافته و در کنار این خانواده‌ها باشیم تا نیازهای درمانی آنها تامین شود.
وی با تاکید بر کاستن از تعداد مدارس تلفیقی بیان کرد: این مدارس باید به آخرین متدهای آموزشی و وسایل مورد نیاز و مشاوره‌های روانشناسی و گفتار درمان‌های متبحر مجهز شوند.
در این مراسم از مددکاران ناشنوایان، خانواده‌های موفق دارای فرزند ناشنوا، کارآفرین برتر ناشنوا، دانشجوی برتر، ورزشکار موفق، ناشنوای برتر حوزه اشتغال و کودکانی که از مراکز درمانی به مدارس عادی راه یافته بودند با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.


اخبار سلامت ایران کودکان ,استان ,آموزش ,مدارس ,بیان ,اینکه ,در این ,بیان کرد ,آموزش و ,این قشر ,و پرورش ,استثنائی استان اردبیل ,پرورش استثنائی استانمنبع

راه اندازی سامانه تصمیم در هرمزگان/آمار طلاق کاهش یافت

ناشنوایان برتر استان اردبیل تجلیل شدند

پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است

باورهای غلط درباره مشاغل خانگی باید اصلاح شود

نشست ورزش و سلامت سالمندی برگزار می‌شود

همکاری ۶۱۶ پزشک و ۷۰۰ مرکز تشخیصی درمانی با بیمه سلامت لرستان

باید از ظرفیت شهرداری‌ها و تعامل با خیرین به عنوان الگوی ملی مشارکت و همگرایی بهره‌مند شویم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قیمت خرید و فروش تردمیل بهترین سایت ارزان کده اینجا هرچی بخوای هست دانلود فایل های کمیاب کرج اسپیس بهترین سایت نمایندگی لوازم یدکی لودر 600 موج کویر بیکلام موزیک