ایسنا/اردبیل همزمان با روز جهانی ناشنوایان باحضور مسئولان استانی از کودکان و خانواده های دارای فرزند ناشنوا تجلیل شد.
به
شفائی خاطرنشان کرد: به دنیا آمدن کودک دارای
وی با اشاره به اینکه کودکان معلول نیز حق برخورداری از حقوق اجتماعی را دارند بیان کرد: ما با دو رویکرد اساسی در رفتار با کودکان وارد عمل شدهایم که در این بین شناسایی کودکان دارای آسیب شنوایی و ایجاد محیط امن در قالب
شفایی ادامه داد: به رغم اینکه این دو رویکرد اولویت اصلی آموزش و پرورش نیست اما ما با احساس مسئولیت در قبال این قشر وارد عمل شدهایم و این کودکان و دانشآموزان را در مدارس تلفیقی آموزش میدهیم.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کودکی با هر نوع نارسائی جسمی نباید از حقوق اولیه خود که همان آموزش و حضور در اجتماع است، محروم شود، بیان کرد: در این زمینه آموزش و پرورش در کنار
رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان اردبیل بیان کرد: عمده این دانشآموزان در مدارس عادی و همراه با سایر دانشآموزان تحصیل میکنند و در سالهای اخیر آمار دانشآموزان مدارس استثنائی به شدت کاهش یافته است.
در ادامه این مراسم مدیرعامل موسسه گفتاردرمانی بیان نیز مداخلات زودهنگام در درمان ناشنوایی را مهم ارزیابی و اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در تحصیل مهارتهای زبانی کودکان ناشنوا پیشرفت تکنولوژیهای مربوط به ناشنوایی و میزان کافی تحریک مغز و زمان مناسب برای تجویز
حمزه محمودی بیان کرد: عوامل موثر در پیشرفت کودکان کمشنوا و ناشنوا تشخیص زودهنگام، علت آسیب شنوایی و درجه این آسیب است که در این بین باید مراکز توانبخشی در استان بیش از پیش گسترش یافته و در کنار این خانوادهها باشیم تا نیازهای درمانی آنها تامین شود.
وی با تاکید بر کاستن از تعداد مدارس تلفیقی بیان کرد: این مدارس باید به آخرین متدهای آموزشی و وسایل مورد نیاز و
در این مراسم از
راه اندازی سامانه تصمیم در هرمزگان/آمار طلاق کاهش یافت
ناشنوایان برتر استان اردبیل تجلیل شدند
پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است
باورهای غلط درباره مشاغل خانگی باید اصلاح شود
نشست ورزش و سلامت سالمندی برگزار میشود
همکاری ۶۱۶ پزشک و ۷۰۰ مرکز تشخیصی درمانی با بیمه سلامت لرستان
باید از ظرفیت شهرداریها و تعامل با خیرین به عنوان الگوی ملی مشارکت و همگرایی بهرهمند شویم